lørdag 15. oktober 2011

Heklede små Uggs

Jeg har heklet noe søte små sko. Syntes de likner litt på Uggs egentlig. Dette var en ny utfordring med kablene rundt hele skoen. Men gøy å prøve noe nytt. Brukte garnet som var igjen fra teppet og følte kanskje det ble litt tykt. Har kjøpt et nytt garn så skal teste det ut det nå.

Fikk med meg litt for sent at de har sykurs rett over gata fra her vi bor. De skal ha julekurs i november og jeg fikk så lyst til å være med. Det var dessverre fult, men jeg ble satt på venteliste. Så var spørsmålet om jeg skal kjøpe meg symaskin...Har hele tiden tenkt at jeg skal vente til vi har et hus og jeg har et rom å plassere den i. De hadde 15% rabatt også og jeg kunne tenke på det til mandag.

Tar gjerne imot tips og råd om symaskiner. Den jeg har kikket på er en elektronisk fra Pfaff som koster ett par tusen mer enn en fra Husquarna hvor man stiller på alt med hjul. Hva mener dere?

Silje

11 kommentarer:

Ane sa...

Så utrolig søte sko! Hvor har du funnet den oppskriften? Kan desverre ikke hjelpe deg med symaskin-valg. Jeg kjøpte en for 2 år siden, med tanke på at jeg skulle begynne å sy, men jeg har ikke klart å få den gnisten som jeg håpet på.. :(

Camillas Romantiske hjem sa...

Åååå, de var supersøte!! Jeg er ikke så flink til å hekle, men kanskje det går an å strikke noe liknende?? Takk for inspirasjonen:) Fin lørdag og klem fra meg:) Ps. følger deg videre:)

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Kjempe søte sko :)

beate sa...

skjønne sko!!! så flink du er!

god helg

klem beate

Vårt Hus sa...

Jeg sverger til Husqverna, og har nå min tredje maskin derfra. En vanlig Huskey, en med broderings enhet på og en overlock maskin. Men jeg er ganske sikker på at du blir fornøyd med pfaff maskin også. Masse lykke til ihvertfall, blir gøy å se hva det blir.
Yvonne

Anonym sa...

Så nydelige småsko!
Klem

Kirsti sa...

Hei Silje! Så skjønne sko!:) Hvor har du funnet oppskriften?
Angående symaskin så har jeg en Singer Tradition, som jeg er veldig fornøyd med :) Veldig grei til "hobby sying", og veldig enkel å bruke. :)

Det nye livet sa...

Så flink du er! Jeg er helt imponert jeg! SKulle ønske deg var meg.

Har begynt å strikke et "mors Signes babyteppe" til det lille magetrollet mitt, og er igrunn veldig stolt av meg selv. det er kun rett, men det holder for meg!

Heims lille verdenshjørne sa...

Hei Kirsti:) Oppskriften fant jeg på etsy faktisk! Første gang jeg har handlet der. Følg denne linken så finner du mønsteret: http://www.etsy.com/listing/83099797/crochet-pattern-for-baby-cable-boots

Kirsti sa...

Takk!:)

Andrea Nepstad sa...

Åååh, de var suuper søte!!! :)