torsdag 18. juli 2013

Plantegning og planer for kjøkkenet

Tenkte jeg skulle dele litt planer for kjøkkenet vårt. Selvfølgelig ingenting som er hundre prosent sikkert, men har en del tanker og ideer....eller, det blir litt feil, alt for mange tanker og ideer. Kunne ønsker jeg kunne innredet mange hus, kan ikke skjønne hvordan jeg skal klare å bestemme meg.


Her ser dere kjøkkenet vårt. Det blir stort og romslig. Vi har valgt å ha stort spisebord på kjøkkenet i stedet for spisestue. Hvis dere har sett bildene jeg har vist fra tomta så blir den lange veggen i kjøkkenet ut mot uteplassen. Nå som rørleggeren har vært her er vask langs veggen og på øy fastsatt og det blir ca som på tegningene her. 

Syntes det er vanskelig å forklare alt vi ønsker for jeg kan ikke finne kun et bilde. Man finner jo som regel inspirasjon mange forskjellige steder. Men uansett, det blir forhåpentligvis mørkebrune tregulv. Jeg har funnet et jeg liker, men er selvfølgelig litt skeptisk til så mørkt. Men hjertet vil hva det vil sant? Det er vel derfor man oppfant robotstøvsugere! Haha.

Ser for oss hvit kjøkkeninnredning og som jeg har ønsket meg i rundt fire år nå - kjøkken med innfelte fronter. Slik som på bildet under. Her ser dere også mørke tregulv. Veldig gira på det. Vi har uansett bestemt oss for tregulv og ikke fliser på kjøkkenet.


Bilde: decorpad.com

Vi planlegger svart granitt benkeplate. Underlimte vasker på øy og langs vegg. Svarte silgranitt vasker. Disse valgte vi når vi sendte anbud til rørlegger, men vi kan jo endre det om vi ombestemmer oss.


Bilder: intra-teka.com

Disse blandebatteriene valgte vi også når vi sendte anbud til rørlegger så de er med i tilbudet vårt. Her kunne jeg godt hatt noe mer klassisk, men det gikk ikke hubby med på nede på kjøkkenet. Men disse ble egentlig begge to veldig godt fornøyde med!

Til vasken ved vinduet(tut som man kan dra ut):

Vask til øy på bildet under:



Over koketoppen har vi ikke helt bestemt oss for hva vi vil, men vi har snakket om å lage til noe som dette.


Bilde: hgtv.com

Planen er også en lite arbeidskrok i nisjen mot matlager, eller skafferi som jeg kaller det. Her blir mest sannsynlig mac og litt andre kontorting. En liten skuffeseksjon til alt mulig dill. Konvolutter+++ Syntes det er greit å ha litt slikt lett tilgjengelig siden vi har alle soverom og kontor i 2. etsaje.

Dere ser kanskje også at det er en ovn tegnet inn på plantegningen. Her kommer en gammel etasjeovn. Det tror vi kommer til å bli veldig flott. Vi har hatt den stående noen år nå og det blir gøy å ta den frem når den tid kommer. Håper jeg kan få plass til en godstol ved siden av denne med ryggen inn mot skråveggen. Men vi får nå se hva det egentlig blir plass til.

Vi har planlagt belysningen og det syntes jeg har vært veldig vanskelig. Det blir jo spennende å se hvordan resultatet blir. Krysser fingrene for at det vil bli nok lys! Vi skal ha litt spotter rundt forbi også blir det 2 lampepunkt over spisebord. Det blir også tre lampepunkt over benkeskap, veggen med to vinduer i kjøkkendel. Blir gøy å finne lamper. Men må nok vente til kjøkkeninnredningen er på plass og det er jo leeeenge til!

Syntes det er vanskelig å beskrive alt, det blir så myyye. Men nå har dere en liten ide! Tenkte kanskje jeg kunne skrive litt om de forskjellige rommene, hvis det er interessant?

Ønsker dere en nydelig dag!




1 kommentar:

ingridsboble sa...

Oj!!! Dette kommer til å bli kjempeflott!!!
Blir spennende å følge med her inne :)

Omtrent et år siden de startet byggingen på vårt hus nå; virker uendelig lenge siden nå i grunn - det var verdt å vente på hvertfall!

Nyt feriedagene!
Klem fra Ingrid