tirsdag 7. februar 2012

Prøve å strikke genser?

Jeg har skrevet her maaange ganger at strikking er jeg skikkelig dårlig på(stemmer enda forresten). Jeg prøver meg en gang i blant, helst da på frem og tilbake og rett og vrang. Det er egentlig det eneste jeg kan. Men i helgen fikk jeg plutselig for meg at jeg egentlig kunne tenkt meg å strikke en skikkelig god, stor og varm ullgenser. En til å ha under skiklærne om vinteren og som kan brukes når man fryser litt ekstra.


Denne versjonen som mannen har på seg er absolutt et alternativ. Jeg vil gjerne prøve meg på litt mønster og da passer det fint med denne hvor det bare er i toppen. Jeg vil gjerne strikke den i grått og hvitt da slik som fargene under her...


Liker veldig godt den som hun har på seg også, men da må jeg jo tenke mønster hele tiden. Eller man kan jo selvfølgelig droppe alle prikkene. Hvilket mønster er vanskeligst av dette og det over? Noen som vet?


Bilder: Sandnes Garn

Denne over er kanskje den samme som det midterste bildet uten prikker? Tror kanskje jeg liker dette mønsteret best. Mamma mente jeg skulle kunne klare å strikke en genser så jeg får diskutere det med henne i helga. Trenger masse veiledning isåfall. Hun sa jeg muligens kunne bruke en liten rundpinne på armene og det håper jeg for er det noe jeg er dårlig så er det de overgangene mellom vanlige strikkepinner...

Oppdatering kommer, om jeg får begynt så blir det nok fremvisning av ferdig produkt, ja hva skal vi se, om 2-3 vinterer? Vi får se!
Deilig med tirsdag, i kveld kommer det noen herlige venner til oss og da får man lov å ha litt ekstra kos. Skal lage en nydeligflytendeaktigkaketing til å ha på isen. Fikk oppskriften av min svigerinne fordi den var så god!

Ha en fiiin tirsdagskveld dere!
 
Silje

3 kommentarer:

Lisbeth sa...

Så spennende at du hiver deg rundt med et strikkeprosjekt :)
Jeg liker veldig godt å strikke, og marius genseren har jeg strikket mange ganger.
Synes det er et fint mønster.
Så nylig en mariusgenser i grått, hvitt og sjøgrønn. Den var utrolig fin.
Jeg strikker alltid armene på rundpinne, når jeg har fått nok masker.
Blir spennende å følge med å se hva du bestemmer deg for.

Lykke til, og kos deg med arbeidet!

Lisbeth

Vårt Hus sa...

Nydelige gensere. Er helt sikker på at det får du til veldig fint :)

Anonym sa...

Jeg heier på Marius genser. den har et lett mønster som er enkelt å lære seg. Blir spennende å se hva du velger.
Klem