mandag 3. mars 2014

Rør rør rør


En liten bildeoppdatering fra huset før rørene begynner å fylle opp veggene. 

Skulle gjerne ønske jeg hadde mer å oppdatere med, men det går sakte fremover. Når begge jobber 100 prosent og en del ekstra utover det så er det ikke akkurat kjempe fremgang på huset...Menmen.

Nå er de i gang med ventilasjonen og sentralstøvsugeren. Etter det kan vi isolere ferdig og lekte ned tak. Så er det tid for elektriker og rørlegger. Ser for meg at det blir litt mer givende å begynne med plating. Da kan man virkelig begynne  å se hvordan rommene blir!


På bildet over står jeg ute i gangen og tar bilde av soverommet vårt. Til venstre i soverommet har vi laget en nisje til garderoben. Hubsen sin garderobe. 1 og 1/2 meter på han og 3 og 1/2 meter på meg...ehh, ja. Det blir bra! Sengen vår skal stå på veggen til høyre med nattbord på hver side.


Over ser dere nisjen hvor hubsen sin garderobe blir. Bak denne blir det skyvedør inn til bad. På høyre side av nisjen går man forbi inn mot min garderobe. Se bilde under. Det blir nydelig. Jeg elsker å kunne henge opp klærne mine!



På bilde over står jeg i soverommet og tar bilde ut mot gangen. Jeg har nok forklart tidligere, men trappen skal gå ned i midten hvor den går nå. Rekkverket kommer til å gå rundt på innsiden av pipene slik av gangen oppe blir som en U. Så blir resten åpent ned i gangen. Drømmegangen til Hubsen og meg!


På bilde over ser dere hobbyrommet mitt. Dette rommet var egentlig delt i to rom, men vi bestemte oss for å ta ned den ene veggen. Var litt frem og tilbake her, men mest sannsynlig så blir dette litt kombinert tv-stue/hobbyrom etterhvert så da er det greit å ha litt størrelse på det. Men for nå så blir det mitt. 


På bildet over står jeg i tv-stuen og tar bilde inn mot den andre stuen. I enden ser dere kjøkkenet.


På bildet over er grovinngangen. Den er ganske lang, 6 meter lang ca og 2,3 meter bred. Her blir det en lang garderobe på 4 meter og en sittebenk med skoppbevaring under og heng til jakker over. Ved det borterste vinduet mot døren kommer en benk med vask og diverse.

Jeg må bare si at jeg gleder meg noe veldig til å kunne dele litt andre ting som flisevalg, farger på vegger og slikt. Det er litt gøyere enn å vise en haug av vegger med isolasjon!

Men, men, det kommer etter hvert.

Ha en fin dag!

5 kommentarer:

Lisbeth sa...

Dette blir garantert lekkert!
Litt annen størrelse enn mitt lille hus på ca 110 km2 ;)
Ha en super fin uke:)

Unknown sa...

Detta kommer bli så bra!! Holy cow vilka ytor ni får!! Men den storleken på bygget så får det ta lite tid!! Ser fram emot lite tätare blogging när ytskiken kommer på plats eller ska väljas ut!

Anno 1924 sa...

Det kommer til å bli fantastisk bra når det blir ferdig! Deilig med så masse plass!! Gleder meg til å følge prosessen videre:) Ha en fortsatt fin dag:) Klem

Unknown sa...

Nåååå :) hur går det? Bilder? :)

Linda sa...

Håper ikke du har sluttet å blogge? Jeg fant denne bloggen rett før du skrev ditt siste innlegg og har vært innom her hver dag siden for å se etter oppdateringer. Er så spent på å følge dere videre i byggeprosessen. Vi bygger selv hus og jeg fant ENDELIG noen som hadde AKKURAT samme smak/stil som oss - så gleder meg til alle detaljene :)