fredag 30. juli 2010

Iskremskåler

Da vi skulle legge ut ønskeliste til bryllupet fant vi(jeg) aldri noen dessertskåler vi(jeg) var helt fornøyde med. De fra Rosendahl er kjempefine, men siden vi fikk en del glass og boller ønsket vi(jeg) oss noe litt anderledes.

Jeg fant aldri noen med passelig form heller. Har to forskjellige fra Ikea, men de oppfyller ikke helt behovet;) Da husket jeg plutselig på porselensmalingen min. Da min kjære Helene giftet seg november 2008 kjøpte jeg porselensmaling for å gi de en ekstra liten gave. Da malte jeg tallerkner med noen artige "sayings" om ekteskap.

Var en tur i Alleen i går og da kom jeg over noen med perfekt passform;)

Så, tatt med den lille strømmen som var igjen på mitt kamera(laderen er borte vekk, har sendt mannen for å lete hos sine foreldre og håper inderlig den dukker opp der!) gir jeg dere: "Siljes herlige iskremskåler".



Jeg slet litt med tusjen på slutten. Akkurat som den ikke ville skrive ordentlig, vet ikke om det er noe jeg gjorde feil eller ikke, men fikk nå dekorert alle!

Nå lurer jeg litt på å kjøpe 6 til å dekorere med "sayings" om sjokolade. Hmmm...Det er jo overskyet ute!

4 kommentarer:

Linda Sløgedal sa...

Du lager så mye fint Silje! Virkelig et talent:)

Margitta sa...

Takk for koseligt komentar. Og så fine blogg du hadde... Gratulerer med giftemålet! Det e 12 år siden for oss (oi så fort tiden går!), men vi husker gjerne tilbake på "den første tiden" ;)...
Og dessertskålene var heilt rå! Kos fikk du det til så jevnt og fint?

Home By Virginia sa...

Så tøffe de ble...!!! ☺
Virkelig kreativt... Flink du er... ☺

*God helg*

Klemmer fra MV ♥

Mita på landet sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar:)
Likte godt ideen din med iskremskålene-ordentlig fine ble de;) Ha ei fin helg videre.