tirsdag 17. april 2012

Sminkeveske

Jeg har laget meg en ny toalettveske. Siden vi er så mye frem og tilbake har jeg til nå oppbevart sminken i en mange år gammel svart toalettveske. Det har vært en kamp i det siste med å presse igjen glidelåsen og jeg finner som regel alltid en ting som ikke har kommet med også er kampen i gang igjen...


Da jeg kjøpte symaskin fikk jeg sykurs på kjøpet og vi lærte å lage toalettvesker. Jeg skrev ned oppskriften og etter julens julagavelaging hadde jeg enda en glidelås igjen. Da jeg fant det nydelige stoffet over her måtte det bli en toalettveske til meg. En som var en smule større enn den jeg har hatt.


Veldig gøy og enkel å lage. Den store utfordringen min er å kutte begge stoffstykkene helt like og med rette kanter.


Jeg var litt redd den skulle bli for liten, men den var akkurat passe stor. Jeg kunne nok latt en del sminke ligge i skapet, men må nesten ha alt på samme plass og med meg hvis jeg skal på tur...

Gleder meg til vi en gang er ikke er så mye frem og tilbake og jeg kan finne en fast skuff til all sminke. Hmm, kjenner jeg meg selv rett så blir den sikkert uansett liggende i en sminkeveske siden jeg som regel ender opp foran tven når jeg sminker meg.

Lurer på om jeg må kjøpe meg flere av disse glidelåsene. Syntes de var så fine!

I dag er det 6 år siden Hubby og jeg ble et par. Tiden flyr i godt selskap!

Silje

4 kommentarer:

Villa Wikan sa...

Kjempe søt =) Flinke deg.
Klem Linn

Anonym sa...

Så fin sminkepung!
Klem

Villa Fagerbakken sa...

Den var kjempesøt!!
Så flink du er da!
Klem Iris

anneskreative sa...

Hei,,,,så fint det ble.
Slike glideløser har jeg aldri sett før, den var virkelig dekorativ.
Husker du hvor du har kjøpt den,,,,,
Anne