mandag 22. oktober 2012

Cruise - Barcelona

Utgangspunktet vårt var Barcelona. Det ble anbefalt en overnatting i tilfelle bagasjen ikke skulle komme. Det er jo litt kjipt å reise på cruise uten den! Vi fikk ikke sett så mye av Barcelona, men litt ble det...


Etter hele reisefølget hadde fått seg noe mat for kvelden tok noen en "liten" vandretur. Det eneste jeg hadde fått for meg at jeg måtte se var La Sagrada Familia. Jeg var så heldig at sånn ble det og det var jeg glad for. Vet ikke helt hva jeg skal si enn at den må sees! Bildet under viser fremsiden(eller baksiden...?) først. Den andre siden ser helt anderledes ut! For et mesterverk...som ikke er ferdig enda.


Den var dessverre stengt på kvelden så vi fikk bare beundre den på utsiden. Men den var utrolig flott!


Etterpå prøvde vi å finne Las Ramblas. Det var ikke kjempe lett og vi fikk oss en god gåtur...Men gøy å ha sett den, masse folk var det i hvert fall. På veien tilbake gikk vi gjennom gamlebyen. Trange gater og mange flotte bygninger. Sikkert veldig gøy å gå der på dagen også.


Det ble en laaang gåtur den kvelden, men veldig gøy å få sett

litt av Barcelona. Selv om vi bare var der en kveld og noen timer på dagen fikk vi sett litt. Hadde nok ikke syntes Barcelona var noe særlig om vi bare hadde vært i området der hotellet lå for der var det ikke så mange flotte og staselige bygninger å finne.


Dagen etter tok vi en liten gåtur til stranden. Det må jo være deilig å feriere i denne storbyen når man får strand i tillegg til alt annet. En stooor strand i hvert fall!


Fikk dyppet beina litt i vannet og kunne gjerne tatt meg en svømmetur egentlig.


Nudisten i strandkanten syntes i hvert fall at det var mer enn varmt nok i været...hehe


En veldig fornøyd frue som måtte ta bilde av seg selv med den vakre sjøen i bakgrunnen!

Mer kommer!

Fin kveld til dere! Vi har blitt hekta på Farmen, så sånn ser kvelden ut her!

Ingen kommentarer: