lørdag 3. august 2013

Teppe i trappen?

Når vi åpner hoveddøren vår komme vi inn i hallen og der vil trappen gå midt i rommet opp i 2. etasje. Her ser dere et bilde fra 2. etasje. Det vil være åpent i hele dette rommet ned til 1. etasje. Så det blir mye rekkverk!




Vi har ikke bestemt oss helt for hvordan vi vil gjøre det enda med trappen. Vi har planer om å lage den selv, men må selvfølgelig da bestille litt deler. Under trappen skal vi tette igjen så her vil det bli et lite rom. Det jeg har tenkt mest på med trappen er om vi skal ha malte trappetrinn eller om vi skal ha de i samme farge som tregulvet. Vi skal ha fliser i 1. etasje i gangen og tregulv i 2. etasje. Det som er litt skummelt med malte trinn er jo at det kan bli veldig glatt, spesielt hvis de skal være helt blanke som jeg har lyst på. Har tenkt litt på å eventuelt ha en løper i trappen og jeg har kikket litt på bilder og tror kanskje at det kunne blitt fint.



Bilde: houzz.com

Det var når jeg så dette bildet at jeg kom over det som heter "stair rods" Hellandussen for et utvalg! Jeg må si jeg syntes det var veldig stilig og man vil slippe å lime teppet fast i hele trappen! Se noen eksempler her...





Syntes dette var artig altså! Noen flere trappebilder med teppe.


Bilde: teppeabo.no


Bilde: houzz.com



Bilde: houzz.com



Bilde: houzz.com

Ikke bare bare å bestemme seg, godt vi enda har en del tid på oss! 

Håper alle dere har hatt en god natts søvn. Her hos oss har det vært det verste tordneværet jeg noensinne har hørt og det varte og varte og varte. Jeg sovnet ikke før halv fire. Det kjenner jeg nok i kveld ja! Bare takknemmelig for at det ikke var noen lynnedslag, litt redd for det ja...

Ønsker dere en kjempefin lørdag!

Ingen kommentarer: