lørdag 27. november 2010

Kjøkken,kjøkken, kjøkken!

Jajaja, jeg er fult klar over til at det er lenge til vi skal kjøpe noe kjøkken:P I tillegg har jeg sikkert forandret mening til den tid.(Selv om jeg i de siste årene har blitt ganske standhaftig)

Bilde: Kvänum 

Jeg skrev et innlegg litt tilbake om noen nydelig kjøkken fra Kvänum.(Se her) Da fikk jeg en kommentar om at disse kostet opp i mot 400 000.- Ajajaj, tenkte jeg for meg selv. Det blir jo aldri noe! Men etter jeg har bladd i noen interiørblader og kikket på blogger har jeg nå funnet enda flere kjøkkenleverandører som har kjøkken med de detaljene jeg elsker. Dører og skuffefronter som er felt inn i skapet med synlige hengsler og en list/sokkel som ligger utenpå. Så vakkert!

Bilde: Kvänum

Jeg håper så inderlig at noen av disse tre andre kjøkkenleverandørene er i en litt rimeligere prisklasse. Men med mitt hell så er de nok like dyre alle sammen!

Bilde: JH Interiør

Jeg satt og leste på LoppeLeah sin blogg. Der ser jeg et kjøkken med akkurat slike detaljer. Det kom fra Marbodal. Jeg slet litt med å finne det igjen på nettsidene, men det i hvert fall enda et alternativ vi kan sjekke ut.

Bilde: JH Interiør

Tror jeg har nevnt det før, men JH Interiør har også disse nydelige kjøkkenene. Kan nok se for meg at prisen er ganske dyr her også, men man kan jo i hvert fall høre med dem;) De har utrolig mange flotte kjøkken!

Bilde: JH Interiør

En kjøkkenleverandør som jeg oppdaget i Interiørmagasinet Maison var Lidhults. Disse kan vi også sjekke ut når den tid kommer. Noen inspirerende bilder fra deres nettside.

Bilde: Lidhults

Nå håper jeg ikke dere syntes det blir alt for mye husinspirasjon. Det er jo lenge til vi skal bygge hus enda, men syntes det er greit å legge ut inspirasjon her. Så kan jeg hente det frem igjen når den tid kommer og man vet jo aldri, kanskje noen av dere også er ute etter et slikt kjøkken..?

Bilde: Lidhults

Det var dagens drømmeinnlegg! Håper alle dere får en kjempefin lørdagskveld. Vi reiser til Sjåleikjen på Julecountry i kveld. Koselig da:)

6 kommentarer:

camah sa...

Takk for kommentar. :)
Jeg har kjøpt planter i dag til å ha på trappa så nå var det krysset ut. :)
Nå ble jeg litt kjøkkensyk her. :)
Vi leier bare hus så akkurat det er ikke så mye vi kan gjøre med.... :s
Men jeg elsker å drømme meg bort!!!

Mia, New Room Interior sa...

Nydelig inspirasjon, likte alle de kjøkkenene du viser jeg!! :-) Ha en super adventshelg! Klem

Unknown sa...

Superlekre inspirasjonsbilder du viser. Bare å fortsette med det:)

Linda sa...

Utrolig fine kjøkken du viser!

Vi likte også Kvanum-kjøkken, men etter samtale med dem fant vi ut at gjennomsnittskjøkken kostet mellom 300.000 - 400.000 kr. Og det er ikke engang heltre, men mdf. Gisp!

Vi endte opp med kjøkken fra snekker. Både skrog og fronter i heltre (noe som var et av våre hovedkriterier). Jeg tegnet og designet, og så lagde de akkurat det vi ville ha hos oss. Vi er superfornøyd!
Sende prisforespørsel til 16 forskjellige snekkere, og fikk like mange priser.

Kjøkkenplanlegging er kjempegøy!!! (...nesten synd vårt er ferdig ;)

Ha en fin kveld!
Klem fra Linda

Chic - Romantique sa...

Nydelige kjøkken! Det er noe herskapelig over disse kjøkkenene/a (?), og jeg elsker herskapelig. Skulle gjerne bodd i et slott med høyt under taket og gamle møbler med flotte utskjæringer. Gullet måtte selvfølgelig blitt omgjort til shabby chic da! :) Neste gang vi skal pusse opp kjøkken (noe vi akkurat har gjort), skal jeg gå for hvite fronter med en herskapelig stil. Håper jeg ikke blir lei vårt sort høyglans-kjøkken de første åra... Typisk meg det.

Ha en varm og lun helg :)

Heims verden sa...

Takk for tips Kristina:-):-) men jeg jobber på hamran så innredningen blir nok herfra da:-)