torsdag 12. juni 2014

Sjablonger

Neste uke skal jeg ha en uke med ferie og da er planen å ta for seg malingsprøver. Tenkte å kjøpe noen og teste ut på noen gipsplater. Det blir spennende. 

Ettersom vi bestilte dører og vinduer uten å tenke over fargekoden så kom disse automatisk i fargen S-0502-Y. Da må vi bestille alle foringer og listverk også i denne fargen. Ikke så veldig glad for det, men gjort er gjort. Jeg har lest en del på dette innlegget og spørsmål og svarene som kommer under. Anbefales!

Etter å ha lest her tror jeg rett og slett S-0502-Y blir den hviteste fargen vi går for og at vi gjør som hun anbefaler om å male taket også i den fargen. Da vil alt virke hvitt og det er ikke noen farger som vil virke gule mot hverandre. Så håper det blir bra.

Planen er så langt og prøve ut litt sjablonger på et par rom. Det er jo litt av en jobb i forhold til å bestille en tapet. Men tror det kan bli bra også slipper jeg å stresse med fargene. I tillegg til at det er litt lettere å velge å male om senere hvis vi bare har malte gipsplater.

 Så langt har jeg tenkt denne sjablongen på hele grovinngangen. Her er det heldigvis mye dører og en del innredningen. Så det vil nok lette en god del på jobben!



Til soverommet har jeg tenkt den under på veggen bak seng og på nisjen som kommer midt i rommet. Vi får se om jeg går lei før jeg kommer så langt. Bare å smøre seg med tålmodighet! 


 

 Håper veldig på at dette kan bli fint og jeg er veldig spent på hvor "lett" det egentlig er...

Oppdatering kommer etter hvert!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vad fina mönster du valt! Men vilket jobb, kanske det går fort ändå för de är ju ganska stora. Idén är bra, som du säger så länge och så slipper du välja tapeter mm. Tror det kan bli mkt snyggt!

Anita sa...

Hei!

Fine mønster, kommer til å bli veldig fint!
Jeg leter veldig etter en tapet med lignende mønster som sjablongen 23x23 men har ikke lykkes i å finne det helt ennå. Jeg ser det står Royal Design Studio på den, men finner den ikke på hjemmesiden deres. Kan jeg spørre om du kan røpe hvor du har fått tak i denne sjablongen?

På forhånd tusen hjertelig takk :)

Beste hilsen
Anita

Heims verden sa...

Hei Anita:-)

Det er denne jeg har kjøpt http://www.royaldesignstudio.com/collections/moroccan-stencils/products/large-moorish-trellis-stencil :-)

Anita sa...

Tusen hjertelig takk!
God sommer til deg :)

Anita

ØSTRE ROER sa...

Hei du:) Vi valgte å male vinduer, listverk og tak i samme farge som vinduene da vi restaurerte hovedhuset på gården, og det ble veldig fint. Ingenting ser gult ut:) Velkommen til å se på bloggen www.jeanor.blogspot.com og/eller FB-siden (flest bilder der) RESTAURERINGEN AV ØSTRE ROER. Ha en super dag:)