lørdag 14. juni 2014

Kjøkkenmodellen


Det er noen år siden nå at jeg forelsket meg i kjøkken med innenforliggende fronter. Nå har vi faktisk lagt inn ordre på kjøkken og det blir selvfølgelig Timreåsen fra Hamran kjøkken;-) 

Jeg husker jeg lette land og strand over hele Norge etter de som lagde slike kjøkken. Har laget en liste på det tidligere. Hamran er et snekkerverksted og lager det meste man ønsker seg. Men nå er dette en egen modell som heter Timreåsen. Vi har jobbet med utstillingen de siste ukene og den kommer nok på plass i august/september håper vi. Det blir helt knall!




Det blir en litt annen profil på dørene mest sannsynlig. Jeg gleder meg så. Tenk at jeg skal få drømmekjøkkenet mitt. Produsert i Norge(noe som ikke er dagligdags nå lenger) og lokalprodusert i tillegg. Det syntes jeg er litt stas.

Kanskje jeg legger ut noen 3-d tegninger etter hvert av planløsning. Den er jo ganske fastsatt nå, men kan nok komme noen små endringer.

Resten av innredningen i huset har vi valgt Storåsen. Det er de samme profilerte frontene som vi tenker på kjøkkenet, men uten omrammingen. Under ser dere et bilde her fra utstillingen på Hamran av Storåsen.

Det å velge Hamran på alt i huset var ikke helt etter planen. Vi hadde egentlig bare budsjettert inn en god del på kjøkkenet og tenkt Ikea på resten. MEN, hva skal en jente gjøre..? Det blir nok en liten budsjettsprekk, men nå har vi tenkt å bo her resten av livet og da ble fristelsen for stor til å investere i noe som varer i mange år. 

Det at vi har en takhøyde på 3 meter i første etasje gjorde også at vi trenger litt andre høyder enn standard. I tillegg så er det så deilig at faktisk alt kommer levert, ferdig sammensatt i seksjoner. Nå som vi har fått litt mer press på innflytting så sparer vi mye tid på det. Ikke bare det, men det er ingen standardmål så ser vi at det bare ikke går med noen mål så ordner det seg alltid. Det er luksus!

Gleder meg!

1 kommentar:

ØSTRE ROER sa...

Kommer til å bli kjempeflott!!!!:)