torsdag 5. august 2010

Helgehekling


I går var jeg og hentet denne søte boken. Bestilte den fra Capris.no. Veldig fin pris!

Klikker du på denne linken til Amazon kan du kikke litt inni boken. Det var det jeg gjorde før jeg kjøpte den. Ufattelig mange flotte oppskrifter. Syntes ofte det kan være vanskelig å finne babyklær som kan hekles til gutter. Men i denne var det et godt utvalg til både jenter og gutter.

Jeg har bare heklet en gang med engelsk oppskrift før. Da oversatte jeg først. Nå leser jeg litt etter litt. Jeg skrev først ut en oversetting av alle hekleutrykk fra engelsk til norsk. Men fant ut at denne stemte ikke helt med boken. Men det er en liten hekleskole så da skjønner man hva som er fastmaske, stav også videre. Jeg har i hvert fall forstått det så langt! "Bank i bordet".

En annen ting som er litt tungvint når oppskriften er engelsk er at garnmerkene ikke finnes i Norge(Ikke der jeg handler garn i hvert fall) Men det står også en grei forklaring på hva alle typene inneholder. Så da er det bare å kikke på heklenål strørrelse også finner man et garn som passer.

Jeg har begynte å hekle på denne jakken. Her har jeg kjøpt garn med mørkelilla farge og tror det kan bli veldig fint. Skal nok få lagt inn et innlegg når den er ferdig.(Forhåpentligvis!)


Dette ble veldig langt, menmen. Nå må jeg hekle! Whii!

Ha en nydelig torsdagskveld! Nå nærmer det seg helg og loppemarked. Herlig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gøy med litt utfordring innimellom synes jeg. Blir litt lei av "kjedelige" norske mønstre hele tiden. Du kommer nok fort inn i det engelske skal du se ;)
Ha en fin heklende helg!
klem Laila

Ane sa...

Takk for svar så fort. Vet ikke helt om jeg tør å prøve meg på engelske oppskrifter. Har kunn laga et veldig enkelt sjal etter engelsk oppskrift, men tror jeg tar meg litt vann over hode hvis jeg prøver på noe mer. Er så skranten i engelsk i utgangspunktet. Men det hjelper vel kanskje, som du skriver her, å finne en oversetter på forkortelsene. Hm.. fikk noe å tenke på der gitt. ;) Men innmari fin var den ihvertfall. Syns det er gøy med hekla plagg også. Blir så fort at man strikker plagg, men hekler småting og interiørting.. Sånn er det hverfall med meg. Selvom jeg egentlig i utgangspunktet er flinkere i hekling enn strikking.. ;)

Ane sa...

Boka var selvfølgelig utsolgt når jeg gikk inn for å bestille den, men da får jeg bare vente i spenning. ;)