søndag 20. mars 2011

Smukke langbord fra Danmark

Har tidligere vist dere et av drømmebordene mine som er ALT for dyrt. Kan ikke bruke over 20 000,- på et spisebord...(Da får vi heller lage det selv!)

Men i dag sitter jeg og blar igjennom gamle interiørblader. Klipper ut inspirasjon til huset vårt. Jeg kommer jo aldri til å se igjennom alle bladene jeg har når vi skal finne inspirasjon. Så derfor samler jeg alle yndlingene heller.


I Vakre Hjem og Interiør nr. 3 fra 2008 er det skrevet om et ektepar i Danmark som driver en butikk som heter Ville Kulla. Mannen lager nydelige langbord med de vakreste dreide ben. Jeg ELSKER vakre dreide ben;)


Fant nettsiden deres her. Bordplatene lages av gamle gulvplanker, men som jeg forstår det kan man få bordplate laget av nytt materiale også. Bordene kan bestilles opp til 3 meter lange. Man bestemmer selv om man ønsker hele bordet malt eller bordplaten ubehandlet slik at man er fri til å bestemme hvordan man vil behandle den.


Bilder: Ville Kulla

Prisene er fra DKK 5500-6570. Ikke galt i det hele tatt! Absolutt et godt alternativ. Så får vi se hva det blir til om noen år. Kanskje noen av dere er på utkikk etter kjøkkenbord, er jo alltid greit med tips tenkte jeg;)

Vi våknet til sol her i Grimstad, men den forsvant før vi rakk å komme oss ut døra. Fikk bakt noen Kanelboller og hadde egentlig planer om kake også. Men tror jeg drøyer den et par dager. Må ikke skjemme bort Hubby alt for masse! Ønsker dere en finfin søndag!

3 kommentarer:

Villa Minde sa...

For et supert tips!! Vi leter også etter nytt spisebord, men prisene på det vi ønsker oss er langt over det vi har til rådighet.. :-/ Disse langbordene er virkelig fine og til "fornuftige" priser. Tror jeg må undersøke litt mer om frakt til Norge ;o) Ha en fortsatt super søndag! Klem fra meg

ANETTESHUS.COM sa...

Supert tips!! Nydelig bord! Må titte inn med en gang;))

Ha en super ny uke!

KLEM KLEM
Anette:)

Andrea Nepstad sa...

Kjempe bra tips!!! :) Veldig fint var det :)