torsdag 3. februar 2011

Heim-Laga rundstykker!

De deiligste rundstykkene. Oppskriften kommer selvfølgelig fra min kjære mamma. Anbefales på det sterkeste!

Heim-Laga rundstykker:

1,5 kg mel
200 gr smør
1 egg
1,5 pakke gjær
1 liter melk
1 ts salt
1 ss sukker

Ca. 45 stk.

Stekes på 225 grader i ca. 10-12 min på nest nederste rille.

Nå venter jeg bare på at Hubby skal komme hjem med melk så blir det deilige rundstykker til kveldsmat.

I morgen begynner vi å rive ut av badet og på lørdag skal det fliselegges. Hubbys eldste bror kommer for å hjelpe. Med seg har han min herlige svigerinne og tanteunge så det blir koselig!

God sisteukedagskveld til dere. I morgen er det heeeelg:D

6 kommentarer:

Unknown sa...

Ummm, nå bare MÅ jeg lage rundstykker i morgen, det er jo bare såååå godt!
Takk for inspirasjonen, hihi;)

God helg ♥

Klem Line

Anonym sa...

Mmm, det så kjempe godt ut! Kaka ble forresten fantastisk god, så takk for tips!

God helg til dere, søta!

Margitta sa...

Nå ska eg hiva meg i gang med de - ser bra ut!

Piulfen sa...

Så super godt ut :) Dette fikk jeg lyst til å prøve i helgen :)

Anonym sa...

Det ser kjempe godt ut!!
Klem fra Igi

Margitta sa...

Rundstykkene ble god - kor lang skal de heves?
Eg har gitt deg en "STYLISH BLOGGER AWARD"... Kikk innom bloggen min :)