lørdag 19. februar 2011

cute crochet for tiny tots


Har kan dere se hekleboken jeg fikk i posten. Jeg var så godt fornøyd med den jeg kjøpte tidligere(se her). Denne er av forfatteren Helen Ardley og det blir spennende å se om hennes oppskrifter er like lette å forstå og hekle som i den jeg kjøpte i fjor.


Jeg liker ikke å kjøpe bøker uten å vite litt hva som er inni dem. På Amazon.com kan man kikke inni mange av bøkene og se litt forskjellige bilder som er i boken. I tillegg kan man jo lese anmeldelser fra andre som har kjøpt boken.


I den andre boken jeg kjøpte stod det beskrevet veldig greit hva alle garnene bestod av. I denne står det ikke hvor mange prosenter det er av de forskjellige stoffene, men det er brukt Rowan garn og man kan søke opp på nettet akkurat hva det inneholder. Ellers så er det veldig greie beskrivelser av hvordan garnet er. Jeg tror rett og slett jeg tar med meg boken ned på garnbutikken og spør om de kan hjelpe meg og finne det garnet som passer best.


Jeg har aldri sett en heklet morgenkåpe før. Den blir det gøy å prøve en gang. Babyteppet er nydelig(!) og en av grunnene til at jeg kjøpte boken.


Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på denne søte genseren i dag. Blir spennende å se om oppskriftene er greie og om jeg finner det rette garnet. Jeg trenger som sagt litt ekspertise, så nå tar jeg meg en tur på garnbutikken;) hehe

Lørdag er fantastisk!

9 kommentarer:

Anonym sa...

hallåo! æ tru du må finne dæ ein baby snart silje! ,-) hilsen merethe

Heims verden sa...

Næææi;) Samler opp til dere begynner å få;) også skal jeg jo bli tante igjen:D

Anonym sa...

haha.. ja då må du vente leeenge på mæ hvertfall;-) men e jo lurt å ver tidlig ute!

Chic - Romantique sa...

Så masse fint, og genseren var kjempesøt. Gleder meg til å se resultatet!

Ha en flott mandag :)

camah sa...

Jeg er veldig ny på heklefronten og har ikke skjønt halvparten enda, men nå fikk jeg lyst til å lage masse til min mini!! Har en lang liste (i hodet) med ting jeg har lyst til å prøve meg på innen hekling og strikking. Nå ønsker jeg meg bare en symaskin. Har en to do list på det også. :) Men jeg kan ikke sy...... :p

Anonym sa...

Den herre stripete genseren trur eg Levi hadde eeeeeelska.... ;) (Iallefall mammaen.. )

Heims verden sa...

Du må komme til Grimstad så skal vi se hva vi kan ordne;) hehe

Ane sa...

Oi, oi, der så det også ut som det var mye fint! Kanskje jeg skal våge meg.. ;) Du får bare si ifra hvis jeg kan hjelpe deg med endring av oppskrifter da. ;) Var en bariære for meg også, men man må bare hive seg uti det og prøve, akkurat som med engelske oppskrifter. ;)

Ane sa...

Jeg har så lyst på denne boken her, men klarer ikke å finne hvor jeg kan få kjøpt den. Har du noe tips?