fredag 11. februar 2011

Røffe musteinsgulv

Hva gjør man når man liker så masse forskjellig? Til vår fremtidige gang er det mye forskjellig som kunne vært fint. Blanke fliser, matte fliser, eller kanskje noen skikkelig røffe fliser. Mursteinsgulv for eksempel.
Jeg sto og kikket i et blad på butikken en dag og der hadde de brukt 150 år gamle klosterstein. Nydelig! Det blir nok ikke det i vår gang siden den er ganske stor. Gulvet skal jo tross alt betales for;)

De er kjempefine med store fuger og gjerne et litt slitt utseende. Nesten sånn at det kan se litt ut som de hører til utenfor. Men som sagt. Det er jo så masse fint. Blir spennende å se hvordan vi skal bestemme oss når den tid kommer! Det blir litt inspirasjonsinnlegg for tiden. Leiligheten er på hodet og det er jo så gøy å dele litt ideer.

Ønsker dere en kjempefin helg. Jeg har vært i dårlig form nå i tre dager og håper jeg kommer meg i løpet av helgen.

Jeg vil ønske velkommen  til nye følgere forresten. Veldig kuuuuselig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Er så mye lekkert å få tak i nå!
Men for vår del var det normal pris og enkelt renhold som avgjorde flisene i gangen. Valgte grå skiferlignende avlange fliser.
Enkelt, men har ikke angret på det ennå;)
Ha en fin helg!
klem fra Laila

Anne Lise Johnsen sa...

Jeg har brukt tre uker på å bestemme meg for farge på en gammel skjenk, først i dag har jeg kjøpt maling etter å ha tatt med ca 12 NCS lapper hjem fra tre butikker... Lykke til med valget, følg hjertet! For blanke gjør det glatt, på svært lyse, eller svært mørke synes skitten ekstra godt... Søk råd i butikkene : ) Lykke til!

MissMette sa...

Hei Silje
Ja, det er ikke lett – det skal jeg være aldeles enig med deg om! Syns det er kjempetøft med mursteinsgulv, og kunne veldig godt ha tenkt meg det! – men så var det vask og slikt da, vet ikke – men det høres så tøft og tungt å holde det fint? …. Mange flotte bilder og inspirasjon du viser, elsker det - og vil gjerne se mere :) Synd å høre at du har vært dårlig, ønsker deg masse god bedring, og en fin helg. Klem fra Mette

Fru R. sa...

Kjempefint, men jeg tror ikke det er særlig praktisk med hensyn til rengjøring. Jeg hadde noen grove fliser i gangen, de er nå blitt skiftet ut og rengjøring mye lettere.
Riktig god bedring.
Klem