søndag 27. november 2011

Vent, vent, det er jo bare ad-vent

Haha, dette er den replikken jeg husker best fra Vertshuset den Gyldne Hale. Da jeg var liten hadde mine foreldre spilt dette inn på kassett og den gikk om og om igjen. Kan ikke huske om det var bare i jula vi så den. Min kjære gode nabovenninne elsket denne serien og jeg tror jeg ble litt lei av og til. Husker dere denne?


Husker også vi så Teodors julekalender om og om igjen. Det var så fryktelig skummelt når noen hadde vært og stjelt bollene og når man kunne høre noen ule utenfor. Husker enda at vi begge satt i samme stol under lappeteppet. Noen som husker Teodors?


Ååå, det var mange gode gamle julekalendere. Kjenner jeg savner det skikkelig! Godt noen av dem sikkert finnes på dvd. 

Hvordan har deres helg vært? Vi har hatt en utrolig god og avslappende helg. Det er helt sikkert. I dag er planen å få opp noe av julepynten. Adventsstaken og julestjernen har kommet opp. Veldig koselig. Satt og kikket litt på julekrybba til Willow tree i går. Har lurt litt på om det kunne være en ide og ønske seg litt og litt til jul av denne. Har bare en bitteliten julekrybbe, men vet ikke helt hva jeg ønsker å ha i vårt fremtidige hus enda. Den er jo veldig søt da.

Her har jeg satt en deig med rundstykker(Høres det ikke skikkelig husmor ut, når man sier man har satt noe?) og ser for meg at det kan ta ei stund å bake ut alle sammen. Kenwooden blir godt brukt i dag for senere skal det lages pizzadeig og sjokolademouse. Deilig. Vi får besøk av venner, så vi sitter ikke bare og fråtser for oss selv;)


Ha en fin søndag dere!

Silje

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg husker også at vi så på det! Såå koselig å tenke tilbake på! :) Savner deg snupp! Gleder meg til juuul!! :) Helene.. ;)

Heims verden sa...

Savner deg også kjære! Gleder meg også, så veeeeeldig masse:D Blir godt å se deg igjen:)

Anonym sa...

Jeg huseker alle seriene du nevner. Men skomakergata er nok den jeg huseker best og likte best :-)

Nydelig julekrybbe - absoltt en god ide å spare til en slik.
Klem

vartnyehjem sa...

Vertshuset den gyldne hale husker jeg også kjempegodt. Du og du som de leta etter den juletrefoten... ;-)